In de schaduw van het kunstwerk

Art-based learning in de praktijk
Auteur: Jeroen Lutters | Uitgever: Garant

32,90

Over het boek:
Kunst is een vorm van denken; een ongewone bron van kennis. In deze studie maakt de lezer kennis met Art-Based Learning, een methode die de toeschouwer in staat stelt met kunstwerken in dialoog te gaan.

Aan de hand van drie triptieken laat de auteur zien hoe kunstwerken werken als een “sprekend object”.

Deze studie is bedoeld voor studenten en docenten theologie, filosofie en antropologie, theater- en filmwetenschap, literatuurwetenschap en (kunst)geschiedenis. De hier ontwikkelde methodiek is ook uitermate geschikt voor Artistic Research aan kunstacademies, theateracademies, conservatoria, film- en dansacademies.

Over de auteur(s):
Jeroen Lutters (1959) is Lector Didactiek en Inhoud van de Kunstvakken aan de Hogeschool Windesheim en Rector van het Bernard Lievegoed Liberal Arts College in Driebergen.

Eerder verschenen van zijn hand: Het verloren paradijs van de adolescent (Indigo 1999) Adolescentie in Fictie: Caravaggio’s verbeelding van de adolescent (Agiel 2006) en De poëtische taal van de adolescent: over de schoonheid van het anders-zijn (Garant 2009).

Dit product is (tijdelijk) niet leverbaar maar elders mogelijk wel verkrijgbaar

Artikelnummer: 9789044129502 Categorie:
Op zoek naar dit boek als ebook?
Tweedehands boeken?

Extra informatie

Subtitel

Art-based learning in de praktijk

Auteur

Uitgever

Aantal pagina's

249

Leverbaar

Niet beschikbaar

Uitgiftedatum

13-12-2012

Taal

Nederlands

Productvorm

Zachte kaft

Levertijd

Niet beschikbaar

Druk

1

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “In de schaduw van het kunstwerk” te beoordelen