Lex Harding

50 jaar media en popcultuur
Auteur: Ton van der Lee | Uitgever: Just Publishers

22,50

LEX HARDING
50 jaar media- en popcultuur
Ton van der Lee

Lex Harding is niet alleen een legendarische DJ bij Radio Veronica, maar ook een invloedrijk media-ondernemer. In dit boek vertelt hij voor het eerst – en voor het laatst – zijn verhaal. Het is een onthullende en persoonlijke terugblik op een carrière die inmiddels vijf decennia beslaat. Met succesvolle ups, maar ook de onvermijdelijke downs.
Vanaf het midden van de jaren zestig gaf Lex Harding in zijn radioprogramma’s aan naar welke muziek het publiek moest luisteren en waarom. Hij werd in korte tijd een van de beeldbepalende figuren binnen de Nederlandse popcultuur.
Lex Harding was niet alleen vele jaren de populairste discjockey van Nederland, maar maakte ook de Veronica Omroeporganisatie, samen met Rob Out, tot ‘s lands grootste omroep. Hij de man achter legendarische muziekprogramma’s als Countdown en Nederland Muziekland.
Met RTL Véronique gaf Lex Harding het startsein voor commerciële televisie in ons land. Hij stond bovendien aan de wieg van Sky Radio en Radio 538, startte videoclipzender TMF, was eigenaar van dancezender Slam!FM en de oprichter van De Stichting Top 40. Hij deed nog veel, veel meer en groeide zo uit tot een van de meest succesvolle media-ondernemers van ons land.
In LEX vertelt hij over de vijftig jaar waarin hij voor en achter de schermen actief was in de Nederlandse popwereld en in de media. Hij gunt ons zo een brede inkijk in de ontwikkelingen binnen de wereld van media en muziek. En passant trakteert hij ons op unieke verhalen over popfenomenen als Herman Brood, Doe Maar, Tina Turner, de Beach Boys en Mick Jagger. Ook is hij niet bang over zijn persoonlijke leven te vertellen.
Naast Lex Harding komen ook sleutelfiguren uit diens carrière aan het woord, zoals Erik de Zwart, Tineke de Nooij, Adam Curry, Wessel van Diepen en Rob Stenders.

LEX: een prachtig overzicht van een leven in de muziek en in de media. Geïllustreerd met fotomateriaal uit de persoonlijke collectie van Lex Harding.
Schrijver en documentairemaker Ton van der Lee publiceerde o.a. de bestseller Solitaire. Hij leerde Lex Harding kennen tijdens een gezamenlijke reis door Afrika.

Dit product is (tijdelijk) niet leverbaar maar elders mogelijk wel verkrijgbaar

Artikelnummer: 9789089756534 Categorie:
Op zoek naar dit boek als ebook?
Tweedehands boeken?

Extra informatie

Subtitel

50 jaar media en popcultuur

Auteur

Uitgever

Aantal pagina's

300

Leverbaar

Direct

Uitgiftedatum

04-03-2019

Taal

Nederlands

Productvorm

Zachte kaft

Levertijd

Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Druk

1

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Lex Harding” te beoordelen