Het merk Luther

Hoe een monnik vanuit het niets zijn stadje tot een centrum ...
Auteur: Andrew Pettegree | Uitgever: Olympus

20,00

Wanneer Maarten Luther op 31 oktober 1517 zijn 95 stellingen tegen de misstanden in de Katholieke Kerk op de deur van een kerk in Wittenberg spijkert, is hij nagenoeg onbekend. Maar hij verwoordt precies de grieven van velen, en in de jaren die volgen verspreiden zijn ideeën zich door heel Europa. Binnen korte tijd is Luther wereldberoemd, én berucht als aanstichter van de Protestantse Reformatie.
In Het merk Luther laat Andrew Pettegree zien dat Luther niet alleen een begaafd theoloog was, maar ook – in hedendaagse termen – een sluwe populist. Als ’s werelds eerste massamediafenomeen gaf hij eigenhandig ‘het merk Luther’ vorm. Zijn succes is onlosmakelijk verbonden met de opkomst van de boekdrukkunst.
In het 500ste jubileumjaar van de Reformatie werpt Pettegree een nieuw licht op de geschiedenis van religie, de boekdrukkunst en het populisme.

Dit product is (tijdelijk) niet leverbaar maar elders mogelijk wel verkrijgbaar

Artikelnummer: 9789046707593 Categorieën: ,
Op zoek naar dit boek als ebook?
Tweedehands boeken?

Extra informatie

Subtitel

Hoe een monnik vanuit het niets zijn stadje tot een centrum …

Auteur

Uitgever

Aantal pagina's

432

Leverbaar

Direct

Uitgiftedatum

19-11-2020

Taal

Nederlands

Productvorm

Zachte kaft

Levertijd

Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Druk

3

Beoordelingen

Heeft u dit boek gelezen?


Recenseer “Het merk Luther” als eerste: