Forever 80’s

Het levensgevoel van de jaren tachtig in advertenties
Auteur: Minke de Vogel, Roelof Bouwman | Uitgever: Nieuw Amsterdam

29,99

‘Wat heerlijk bladeren is het in Forever 80’s.’ NRC

‘Meer dan alleen nostalgie.’ AD Mezza

In de jaren tachtig werd de wereld van de eenentwintigste eeuw geboren. De computer kwam in ons leven – en ging nooit meer weg. Maar ook merkkleding, het marktdenken en de pincode beleefden een doorbraak. We werden zakelijker en liberaler en moesten steeds minder hebben van tabak en calorieën. Muziek was voortaan digitaal en dankzij aerobics kregen we een ‘maakbaar’ lichaam, liefst net zo strak als ons interieur. Alles werd anders – en alles blééf anders.
Het fascinerende verhaal van de jaren tachtig wordt in Forever 80’s verteld door de advertenties die het decennium kleur gaven. Van het Zwitserlevengevoel tot de United Colors of Benetton en van het succes van Petje Pitamientje tot het fiasco van Buckler: Forever 80’s laat zien hoe we werden wie we zijn.

‘De jaren tachtig in typerende reclames.’ de Volkskrant

‘In Forever 80’s herleven de jaren tachtig.’ Trouw

‘Even fascinerend als vermakelijk.’ Margriet

Dit product is (tijdelijk) niet leverbaar maar elders mogelijk wel verkrijgbaar

Artikelnummer: 9789046830840 Categorie:
Op zoek naar dit boek als ebook?
Tweedehands boeken?

Extra informatie

Subtitel

Het levensgevoel van de jaren tachtig in advertenties

Auteur

,

Uitgever

Aantal pagina's

256

Leverbaar

Direct

Uitgiftedatum

21-02-2023

Taal

Nederlands

Productvorm

Harde kaft

Levertijd

Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Druk

1

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “Forever 80’s” te beoordelen