De mythe van de goede oorlog

Amerika en de Tweede Wereldoorlog
Auteur: Jacques R. Pauwels | Uitgever: Epo, Uitgeverij

24,90

Van The Longest Day en A bridge too Far tot Saving Private Ryan en Inglourious Bastards: als we Hollywood mogen geloven, was de Tweede Wereldoorlog een ‘goede oorlog’ waarin de Verenigde Staten ten strijde trokken om de democratie en de vrijheid in Europa en overal elders in ere te herstellen. Volgens Jacques Pauwels is de waarheid net iets complexer. Amerikaanse bedrijven in nazi-Duitsland zoals GM’s Opel en de Fordwerke maakten niet alleen vóór maar ook tijdens de oorlog grote winsten. Tegelijkertijd deden ze ook gouden zaken met Groot-Brittannië.

In deze compleet herziene heruitgave van De mythe van de goede oorlog legt de auteur uit hoe over de oceaan het idee leefde dat de VS met ‘de verkeerde bondgenoot’ (de Sovjet-Unie) tegen ‘de verkeerde vijand’ (nazi-Duitsland) vochten. Het hoeft dus niet te verbazen dat Washington manoeuvreerde tegen de Sovjetbondgenoot. Of wat dacht u van de plannen voor een kruistocht tegen Moskou, samen met de overblijfselen van de Wehrmacht? De Tweede Wereldoorlog zoals u die niet op school zag.

Dit product is (tijdelijk) niet leverbaar maar elders mogelijk wel verkrijgbaar

Artikelnummer: 9789462671027 Categorieën: , ,
Op zoek naar dit boek als ebook?
Tweedehands boeken?

Extra informatie

Subtitel

Amerika en de Tweede Wereldoorlog

Auteur

Uitgever

Leverbaar

Direct

Uitgiftedatum

01-06-2017

Taal

Nederlands

Productvorm

Zachte kaft

Levertijd

Op werkdagen voor 21:00 uur besteld, morgen in huis

Druk

3

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “De mythe van de goede oorlog” te beoordelen