1942 in infographics

Keerpunt in de Tweede Wereldoorlog
Auteur: Cyril Azouvi, Julian Peltier | Uitgever: Nieuw Amsterdam

32,99

1942 is het jaar waarin de dynamiek van de Tweede Wereldoorlog op vele fronten in de wereld ingrijpend verandert. Door talrijke militaire overwinningen en technische ontwikkelingen, zoals de atoombom, komt na de Duitse dominantie in Europa en die van Japan in de Grote Oceaan, het initiatief weer bij de geallieerden te liggen.

In augustus 1942 beginnen de Duitsers de Slag om Stalingrad, die ze zes maanden later dramatisch verliezen. Ook vindt in 1942 de Wannseeconferentie plaats, waarin een besluit valt over de Endlösung der Judenfrage, waarmee de Holocaust een industriële dimensie krijgt. Niet eerder werd dit uitzonderlijke oorlogsjaar zo indringend in beeld gebracht, met ruim honderd infographics en verhelderende teksten, gebaseerd op de meest recente historische kennis. 1942 in infographics is een overrompelend boek over het keerpunt in de Tweede Wereldoorlog.

* spectaculaire verbeelding van keerpunt in WOII
* nieuw deel in succesvolle Infographics-serie
* prachtige infographics in kleur, met verhelderende teksten

Over De Tweede Wereldoorlog in infographics:

‘Een indrukwekkend boek. ****’ – AD
‘Een must have voor iedereen die in de Tweede Wereldoorlog is geïnteresseerd.’ – Historisch Nieuwsblad

Dit product is (tijdelijk) niet leverbaar maar elders mogelijk wel verkrijgbaar

Artikelnummer: 9789046830291 Categorieën: ,
Op zoek naar dit boek als ebook?
Tweedehands boeken?

Extra informatie

Subtitel

Keerpunt in de Tweede Wereldoorlog

Auteur

,

Uitgever

Aantal pagina's

208

Leverbaar

Niet beschikbaar

Uitgiftedatum

27-10-2022

Taal

Nederlands

Productvorm

Zachte kaft

Levertijd

Niet beschikbaar

Druk

1

Beoordelingen

Er zijn nog geen beoordelingen.


Wees de eerste om “1942 in infographics” te beoordelen